Annons som inte går att scrolla förbi?

Permalänk
Medlem

Annons som inte går att scrolla förbi?

Har stört mig en del på att det titt som tätt dyker upp en annons som inte reagerar på touch när man scrolla förbi.
Utan man måste peka utanför en viss zon i bilden för att den ska reagera.

Innanför den gula linjen reagerar inte pek-funktionen ö.h.t.
Haft denna återkommande och undrar ifall det kan fixas på något vis?
Är endast denna annons, med just den här bilden som det "krånglar med". All övrig annonsering går att scrolla förbi. 😛

Använder senaste Chrome på Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Har stört mig en del på att det titt som tätt dyker upp en annons som inte reagerar på touch när man scrolla förbi.
Utan man måste peka utanför en viss zon i bilden för att den ska reagera.
<Uppladdad bildlänk>
Innanför den gula linjen reagerar inte pek-funktionen ö.h.t.
Haft denna återkommande och undrar ifall det kan fixas på något vis?
Är endast denna annons, med just den här bilden som det "krånglar med". All övrig annonsering går att scrolla förbi. 😛

Använder senaste Chrome på Android.

Jag håller med! Det är lite irriterande när man fastnar.
Jag använder Samsungs egna webbläsare, men det är ju en variant av Chrome.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Geeks
Grundare

Vill bara meddela att vi sett detta inlägg och undersöker! Tack för feedback.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Hade länge Sweclockers som enda undantag i min adblocker. Tyvärr omöjligt nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Vill bara ge lite mer feedback på ämnet och det verkar som samma typ annons (dock med annan bild) har återkommit och skrollandet funkar inte när man försöker på precis samma område som tidigare.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är störande och har även påpekat detta i annan tråd.

Det är annonser som innehåller bildspel som är problemet. Antar att den har svårt att skilja på sidoscroll och vertikal scroll när fingret träffar inuti bildspelet.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Detta ska nu vara "löst"

Skrivet av Emil:

Komplett har valt att tillsvidare ta bort detta format på mobilen efter denna feedback. Tills man tekniskt kan lösa så problemet inte längre uppstår.

Tack för er feedback!

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34